Bloggintresserade

lördag 28 maj 2016

Svart magi & nu börjar äntligen det roliga...


Svart magi ja, det har verkligen mina kolsvarta petunior...
Ett måste i zinkhinken varje år och får dom bara stå lite 
halvskuggigt så behåller dom den där svarta färgen hela 
sommaren, långt in på hösten (ja min erfarenhet bara!)


Kanske inte helt svart men mörk och dubbel är den här sköna
tulpanen och av någon konstig anledning åt inte rådjuren upp
just de svarta/mörka tulpanlökarna i våras, himla märkligt! 



Läckert svart är också den här dubbla svarta petunian!


 Ja här ligger hon och tittar på molnen, min fläckiga madam!
Det var ju det jag skulle göra hela denna helgen men så
regnar det, förstås! Typiskt nog...


Inget som stör denna surfröken & livsnjutare...


Man hittar henne oftast på ryggläge i gräset eller så står
hon på huvudet i någon vattenkanna och dricker vatten.
Ja man har då aldrig tråkigt med denna katt ha ha!


Mannen har verkligen slitit med växthuset (läs svurit, gormat, kånkat tunga glas
 och läst instruktioner som sen inte stämt) men nu är det äntligen färdigt och
klart att flytta in i! Gruset är på plats och nu väntar bara lite finlir och målning.
Enkla bockar och brädor som har laserats och ska bli ett bra arbetsbord.
Ja nu börjar det riktigt, riktigt roliga...

Kram från Titti

22 kommentarer:

  1. Woow, det här var svart magi. Kul att ditt växthus snart är klart.
    Kram mamma C

    SvaraRadera
  2. Oh how pretty, but the best is seeing your kitty laying on her back basking in the sun...a cat's life for sure! Happy bank holiday weekend. Sharonx

    SvaraRadera
  3. haha hon är för rolig den där madamen, så skön! ;)

    Kram Gunilla

    SvaraRadera
  4. Oj så läckra blommor! Och vilken härlig katt! Spännande med ett nytt växthus. Skulle kunna ana att det lär komma fina bilder från det framöver.
    Ha det gott fast vädret inte blev som vi tänkt oss...
    Kram / RosMarie

    SvaraRadera
  5. Så roligt med växthus! Ja, nu startar verkligen det skojiga. :-)
    Allt gott!

    SvaraRadera
  6. Svarta blommor är så fina har en hel del här. njuter av dom i alla former.
    Ha en härlig söndag med mysiga katten
    Kram Meta

    SvaraRadera
  7. Svarta petunior har blivit en sån där måste ha grej här, Nu skulle jag ju gärna vilja ha en dubbel så om och utifall du får några frön över i höst så... ja då vill jag gärna ha. Kul att få flytta in och fixa i nya växthuset. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  8. Wow så smukke blomster, og en utrolig dejlig kat. Man kan da kun blive i godt humør af de billeder 😍
    Rigtig god søndag ❤️

    Lone

    SvaraRadera
  9. My cat drinks from the watering can too :-) Happy Sunday ♥ Alexandra

    SvaraRadera
  10. Spennende med nytt drivhus , men de er ikke lette sette i sammen nei. Nydelige blomster og så fin katten er når hun ligger på ryggen i blomsterengen ! Fin søndag til deg ! Klem

    SvaraRadera
  11. Men du, så läckra svarta, eller nästan svarta, blommor! Får nog pallra mig iväg och se om jag får tag i några. Blekingeplantan kanske?!?
    Härligt att växthuset snart är klart :-) Önskar vi var där också, men vi har det ju än sån länge bara i tankarna.
    Ha de riktigt gott. Kram, Catarina

    SvaraRadera
  12. Love those rich dark coloured, almost black flowers, such favourites of mine!
    Have a lovely day,
    Marian

    SvaraRadera
  13. Fint inlägg och lycka till med växthuset! Du återkommer väl med fler bilder?
    Susanne

    SvaraRadera
  14. Black Magic Woman! Tänker på Carlos Santana när jag gjorde en vidareutveckling av det du skrev!!!
    Vackra blomster, men jag fick svarta petunior ett år och satte dom på altanen och när dom blommar över föll blombladen ner på träet. Och jag brukar inte bry mig, men jösses vilka fula fläckar det blev, såg ut som om vi vältrat oss i blåbär!!! Men du har gräs under ser jag!
    Katten är i alla fall sötast! Och växthuset kommer att bli fint, det vet vi!!! Spännande!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  15. När jag ser katten, tänker jag på Pettson och Findus, hihi...åh vilken nostalgi...läste den boken för dottern när hon var liten ;))...såå fint med svarta petunior...och jag sitter och njuter i växthuset ;))...själv tänker jag inte ha så mycket odlingar där, mest ska jag sitta och njuta där inne....ha en fin kväll vännen, och jag tror nog inte att jag slutar att blogga...gillar att blogga allt för mycket;))
    Kram bia

    SvaraRadera
  16. Åh så underbara svarta petunior! Hade jag hittat några sådana här så hade jag köpt en knippe direkt!!
    Nu börjar det absolut roligaste med ett nytt växthus, att inreda det. Jag vill ha så mycket, men man får väl kanske ta det lite lugnt. Fast inga mer tomater, paprika och chili. Det får räcka med dom jag har. Däremot lite läckra blommor - ska börja med en bouigainvilla som jag får i slutet på veckan. Jag vet att det finns sådana i allt från vitt, gult, orange, rött ner till allra märkaste lila - men tyvärr inte i Sverige så jag får nöja mig med den vanliga cerise!
    LYCKA TILL MED DITT VÄXTHUS
    Susie

    SvaraRadera
  17. Glömde att säga att druvstockar får 12-20 meter långa rötter, det är därför mina två blev inbyggda. Jag vattnade dom vid planteringen, men sen har jag aldrig vattnat dom. Nu hoppas jag att dom efter bara 3 år har fått åtminstone 5 meter långa rötter så att dom når utanför växthuset. Men jag ska nog spilla på dom lite vatten ibland, eftersom dom inte får något regn på sig numera!
    KRAM
    Susie

    SvaraRadera
  18. Många svarta skönheter har du (och väldigt söt katt :-) ) Konstigt att de alltid vill dricka där de "inte ska". Vattenskålen är väl inte så spännande kanske. Kram Katarina

    SvaraRadera
  19. Åhhhh så söt lilla kissen är! Vilka underbara bilder när han/hon ligger i gräset.
    Så fint med svarta blommorna i zinkhinken. Har några svarta violer som jag är så glad för, så läckra, har annars mest vita och rosa blommor i trädgården och då blir ju kontrasten med de här svarta så fint.
    Så jätteroligt att växthuset är på plats! Ja, förstår att nu börjar verkligen det roligaste. Blir så spännande att se bilder framöver.

    Kram Anncathrine

    SvaraRadera
  20. Så coolt med svarta blommor! Det ser man inte så ofta.
    Din fina surfröken är så fin och man ser hur hon njuter av sommaren i gräset. Min gamla kattgubbe vaknar också till liv nu, men inte om det blir för varmt. Då är det skönare och svalare inne!
    Ha det fint!
    Kram, Ann

    SvaraRadera
  21. Din svarta petunior är underbart. Jag älskar att ha denna färg i trädgården. Bilderna av din katt är fantastiska, hon uppenbarligen älskar juni i din trädgård också! Sarah x

    SvaraRadera
  22. Vilken rolig katt du har Titti!
    Och grattis till ett växthus, vilken dröm! Bara den där eländiga ormen flyttar,
    jag tycker verkligen inte om ormar, inte ens på bild.
    Svart magi i hinken var en fin kombination.
    Kram på dig! /Cia

    SvaraRadera

Tack snälla för att du tar dig tid att lämna en kommentar här! Det betyder så mycket för mig :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...