Bloggintresserade

tisdag 3 maj 2016

I sista minuten - som vanligt!


Puh den eländiga deklarationen blev klar i absolut sista minuten (som vanligt!) 
Det borde banne mig vara lag på att få en semesterresa betald av 
skattemyndigheten efter den här hårslitande pärsen med alla papper, 
krångliga siffror och blanketter, jag är verkligen helt färdig...


Skulle väl sitta fint att inta strandkanten här och ha
lite sand mellan tårna i en vecka...eller två...eller tre!



Nä nu blir det till att samla ihop alla papper och hårtussar och 
inte sitta här och drömma sig bort igen. Men igår hade jag 
gärna slitit deklarationspapperna i småbitar, kastat in dom
i kaminen, tagit katten under armen och sen flytt landet.
Inte svårt alls...



Men det är bara att kämpa på i pappersträsket, bokföringar,
sköna skatter och moms! Känner mig dock lite som ödlan, skinntorr...
Skulle nog behöva en dyr ansiktsbehandling efter detta också känns
det som, undrar om skatteverket kan bjuda på det då tro??!

Over and out vänner!
Kram från Titti

21 kommentarer:

  1. NECESITO UNOS DIAS EN UN LUGAR ASI!!!
    SALUDITOS

    SvaraRadera
  2. Hmm ja det är ett gnissel det där med att deklarera.Skinntorr var ordet, jag ska smörja in mig, göra fotbad och sova gott innan vi drar färden söder ut. Inte så långt som du tänker men ändå.. Kraaaam Pia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja samma visa varje år! Ha det underbart dit du ska nu :)
      Kram från Titti

      Radera
  3. Stunning photos Titti, hope you enjoyed your time there! Happy week for you. Sharon

    SvaraRadera
    Svar
    1. Yes it was a lovely time there...so beautiful and then the sea, the colour.
      Have a great day Sharon!
      Titti

      Radera
  4. Nej vet du vad, skulle inte alls försvinna till nåt annat land när vi äntligen fått så fint väder att njuta av här hemma Även om det är och har varit jobbigt här.
    Ha det gott på onsdagen
    Kram Meta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nää jag vet...men ändå! Liten flykt från papper bara :) Det är fint nu, himmel vilka dagar vi har just nu, varmt och soligt!
      Kram till dig,
      Titti

      Radera
  5. Ja det kan vara en pärs med deklarationsblanketten. Jag skulle lätt åka till detta ställe som visas på bilden. Fast min deklaration var busenkel att göra.
    Kram mamma C

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja sälj inte huset får då blir det krångelblanketter, puh! Nåja, nu är den gjord och jag njuter av den sköna svenska våren igen :)
      Ha en fin dag!
      Kram från Titti

      Radera
  6. Haha! Nej, det är ingen pärs, det är bara att göra som i den där Hasse och Tage sketchen, skicka in det som eventuellt blev över. Jag tar gärna en sandstrand, tack!
    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaaa bra idé! Det är ju så det brukar bli...platt plånbok igen :)
      Lite sandstrand sitter aldrig fel, eller hur!
      Kramis från Titti

      Radera
  7. Ja det er noe pes det med papirer, skatt og alt det der.

    Derimot en dag på stranden det hadde gjort seg og balsam for kropp og sjel bildene dine.

    Ha det så godt

    Klem Monica

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja nu är den i alla fall gjord tack och lov! Nu får vi njuta av den sköna varma våren som äntligen har kommit :)
      Kram till dig Monika!
      Titti

      Radera
  8. Ja det høres slitsomt ut . Så nydelige bilder , det er så man kan drømme seg helt bort. Klem

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja man får drömma lite, längta bort men sen är hemma alltid bäst!
      Kram Titti

      Radera
  9. Det ger sig. Dock blir det nog varken resa eller ansiktsbehandling för min del. / Britt

    SvaraRadera
  10. Jag har en förenklad deklaration så jag behöver bara skriva under, och det gör jag per telefon ;)).....men vilka härliga bilder du visar...har faktiskt varit på några öar när vi kryssade i Karibien 2009...Aruba, Barbados, och St. Maarten...det var en härlig tripp ;))
    Ha nu en fin lång helg !!
    Kram

    SvaraRadera
  11. This looks like a wonderful vacation destination. I hope you get there :-)
    Amalia
    xo

    SvaraRadera
  12. Oj, så härligt med vita stränder och sol! Snart får jag i alla fall åka till Cypern och tanka lite energi.
    Lucky me!
    Skönt att deklarationen är gjord, jag har slutat att deklarera själv. Jag sitter ett par timmar hos min revisor och han gör jobbet. Jätteskönt faktiskt och så blir det rätt också och jag slipper oroa mig för att det blir fel.
    Ha en fin helg och njut i solen!
    Kram, Ann

    SvaraRadera
  13. Have a great time Titti!

    madelief x

    SvaraRadera

Tack snälla för att du tar dig tid att lämna en kommentar här! Det betyder så mycket för mig :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...